SPACE NETWORK NEWS : News

Culture

קומדיית הפעולה "תלמה" תפתח את פסטיבל הקולנוע בירושלים ב- 18 ביולי . הפסטיבל יתקיים השנה בתאריכים 18-27 ביולי 2024

  • By יצחק רביחיא
  • 07 04
  • 2024

פסטיבל הקולנוע ירושלים (18-27 ביולי) יפתח בהקרנת בכורה של קומדיית הפעולה "תלמה". הסרט יוקרן ב-18 ביולי באירוע הפתיחה בבריכת הסולטן אל מול אלפי צופים. השחקנית האמריקאית ג'ניפר ג'ייסון לי תהיה אורחת הכבוד של אירוע הפתיחה.


 

"תלמה", סרט הביכורים של ג'וש מרגולין סחף את הצופים בפסטיבל סאנדנס האחרון ועם יציאתו לבתי הקולנוע בארה"ב לפני כשבוע זכה לביקורות נלהבות במיוחד. הסרט הוא קומדיית פעולה יוצאת דופן, חכמה ומשעשעת.

 

תלמה פוסט בת ה-93 נופלת קורבן להונאה טלפונית מצד אדם שמשכנע אותה לשלוח לו בדואר סכום כסף נכבד תוך התחזות לנכד שלה, דני, שכביכול נמצא במצוקה. חרף גילה המתקדם, גיבורת הסרט לא תשקוט עד שתקבל בחזרה את מה שנלקח ממנה - והיא יוצאת למסע מסחרר ברחבי לוס־אנג'לס.

 

התסריטאי והבמאי ג'וש מרגולין כתב את "תלמה" בהשראת סיפור אמיתי שאירע לסבתו. מרגולין נטל את ז'אנר סרטי הפעולה והטעין בו אנרגיה חדשה עם גיבורה בלתי שגרתית ושפע של הומור. הוא נעזר בצוות שחקנים נפלא שבראשו ג'וּן סקוויב, שהיתה מועמדת לפרס האוסקר על הופעתה ב"נברסקה" של אלכסנדר פיין. לצדה מופיעים גם פארקר פוסי וריצ'רד ראונדטרי ("שאפט").

 

הקרן לירושלים, התומכת בפסטיבל הקולנוע ירושלים, תעניק השנה אלף כרטיסים לאירוע פתיחת הפסטיבל לחיילים, למשפחות מילואים ומשפחות החטופים ולמפונים.

 

 

בטקס הפתיחה יוענק אות הוקרה לשחקנית ג'ניפר ג'ייסון לי, ובמהלך הפסטיבל יוקרנו ארבעה מסרטיה: "מרגו בחתונה" של נואה באומבך, "שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו (שעליו היתה מועמדת לאוסקר), "אקזיסטנז" של דיוויד קרוננברג, ו"ג׳ורג׳יה - אחותי" של אולו גרוסבארד.

 

 

בפסטיבל השנה תכנית אמנותית עשירה הכוללת עשרות בכורות של סרטים מרחבי העולם, חשיפה ראשונה של מיטב הקולנוע הישראלי.

 

פרטים מלאים על אירוע הפתיחה, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים - יופיעו באתר הרשמי של הפסטיבל https://jff.org.il/he

 

צילום באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

 


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +