SPACE NETWORK NEWS : News

Tourism

מנזר רטיסבון בירושלים פותח שעריו בפעם הראשונה לסדרת קונצרטים של המקהלה הקאמרית מוסיקה אטרנה

  • By יצחק רביחיא
  • 05 20
  • 2023

 

הקונצרט הראשון של מוסיקה אטרנה במנזר רטיסבון ירושלים בחמישי, 22 ביוני

מי שחשקה נפשו בחוויה מוסיקלית יוצאת דופן מוזמן לבקר במנזר רטיסבון במרכז ירושלים, שפותח שעריו בפעם הראשונה לקיום סדרת קונצרטים של המקהלה הקאמרית ירושלים מוסיקה אטרנה בניצוחו של אלילה פלוטקין, שיתקיימו מדי חודש בימי חמישי. 

ביום חמישי, 22 ביוני 2023 בשעה 19:30 יתקיים במנזר רטיסבון המפורסם, ברחוב הנגיד 26 במרכז ירושלים, קונצרט חגיגי קלאסי ראשון ומיוחד בהשתתפות המקהלה הקאמרית הירושלמית "מוסיקה אטרנה" הכוללת 20 משתתפים בניצוחו של איליה פלוטקין והפסנתרנית נטליה רוטנברג. הקונצרט ״ממזרח ומערב״  יפתח בנגינת עוגב ובתוכנית מוסיקה ליטורגית ויצירות של מלחינים מפורסמים מאירופה ורוסיה ובהם רחמנינוב, צ'ייקובסקי ועוד. את הקונצרט מפיקה עמותת קשת אומנויות בתמיכת אגף התרבות של עירית ירושלים ואגף המוסיקה במשרד התרבות.

מנזר רטיסבון במרכז ירושלים הוא מנזר צרפתי קתולי ופינת חמד ליד בית הכנסת ישורון בשכונת רחביה בירושלים. הוא נבנה בין השנים 1876- 1897 . מייסדו הוא אלפונס רטיסבון, יהודי מומר מצרפת. המבנה, הבנוי בסגנון רנסנסי סימטרי מרהיב ביופיו, כולל קפלה, אולמות, מגדל שמירה תורכי, מגדל פעמון ועוד. ההיסטוריה של המנזר מאז הקמתו מרתקת ושזורה בהיסטוריה של ירושלים ותושביה. בשנת 1998 נתן הוותיקן את חסותו למקום והפך אותו למוסד האפיפיורי רטיסבון. כאמור זו הפעם הראשונה שהמנזר מאפשר קיום קונצרטים בתחומו, מה שהופך את סדרת הקונצרטים ובמיוחד הקונצרט הראשון לחוויה ייחודית ומרגשת. 

המקהלה הקאמרית  ירושלים מוסיקה אטרנה שהוקמה בשנת 1996 על ידי המנצח איליה פלוטקין, חוגגת בימים אלה 27 שנה לקיומה. המקהלה הופיעה במאות קונצרטים ברחבי הארץ ובעולם, בהם בפסטיבל פליציה בלומנטל במוזיאון ת"א, אבו גוש, מוסיקה סקרה בנצרת ועוד.

איליה פלוטקין, בוגר אוניברסיטת מוסקבה למוסיקה עלה לישראל בשנת 1992 ובהמשך הקים את מקהלת "מוסיקה אטרנה". בשנת 2008 קיבל פלוטקין את אות העולה המצטיין עבור תרומתו לחיי התרבות וב - 2009 קיבל פרס על שם יורי שטרן ז"ל.

הקונצרט הראשון במנזר רטיסבון יתקיים כאמור ביום חמישי, 22 ביוני 2023, קונצרטים נוספים יתקיימו ב 27 ביולי, ב- 24 באוגוסט ועוד. במנזר חניה חופשית חינם למבקרי הקונצרט.

בשל מספר המקומות המוגבל לקונצרט במנזר (120 מקומות) מומלץ לרכוש כרטיסים מראש ובהקדם.

מחיר הקונצרט – 100 ₪, לפנסיונרים – 80 ₪ בלבד.

לפרטים ולהזמנת כרטיסים: אלינור: 054-4744799


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +