SPACE NETWORK NEWS : News

Tourism

אירוע סוף בציר משותף ליקבים קסטל ורקנאטי ב- 8 בנובמבר ביקב קסטל

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 10 20
  • 2024

אירוע סוף בציר משותף ליקבים קסטל ורקנאטי, הנמצא בקו העימות, באירוע סוף בציר משותף יתקיים ביום שישי, ה-8 בנובמבר, בין השעות 10:00-15:00 ביקב קסטל, בהרי יהודה. נסו ותיהנו

באירוע ייהנו האורחים מיין חופשי ללא הגבלה, של היקבים קסטל, רזיאל ורקנאטי, ולצידו פיצות באפייה במקום, סלטים ופלטות של גבינות מבית "פיצה הביתה" מעוטף עזה, אשר נאלצו לעבור לאזור השרון מתחילת המלחמה, דוכני קינוחים, מאפים וגלידות ייחודיות של "סטודיו ג'לאטו". על המוזיקה באירוע - "DJ LIL OR", אשר יגיע עם עמדת תקליטים "רטרו סטייל", שבה האורחים בוחרים איזה תקליטים הם רוצים שיושמעו. כחלק מהאירוע, יוצע טעימה מבציר 2024  ולרכוש בקבוקי יין של שלושת היקבים. עלות כרטיס הכניסה לאירוע: 120 ₪ וכוללת יין חופשי לאורך כל האירוע.

 

יקב קסטל הינו יקב משפחתי השוכן בהרי יהודה, בואכה ירושלים. ההיסטוריה, כמו גם הגתות העתיקות החצובות בסלע, מלמדות כי כבר בעבר הרחוק הייתה כאן דרך יין מקראית. הייתה זו האינטואיציה שהובילה את אלי בן זקן לטעת בשנת 1988 את חלקת הכרם הראשונה, ובכך להפוך לחלוץ האזור המחדש את המסורת העתיקה. בשנת 1992 נבצרו הענבים לשש מאות בקבוקי היין הראשונים. מאז ועד היום, העיקרון המרכזי המלווה כל שלב ושלב ביצירתנו הוא איכות נטולת פשרות.

בשנת 2015 עבר יקב קסטל למשכנו החדש ביד השמונה לאחר למעלה מ- 20 שנות פעילות ברמת רזיאל. עם התבססות היקב ביד השמונה, ניתנה לנו ההזדמנות לחזור למקורות ולברוא מחדש. ביקב רזיאל אנו מתנסים בזנים חדשים לנו ובשיטות יינניות נוספות, ממשיכים לחפש הרמוניה, איכות ואת הניחוח המיוחד של הטרואר שלנו. זהו חלק ממסע משפחתי רב-דורי של למידה, התנסות וחופש יצירתי.

 

יקב רקנאטי הוקם בשנת 2000 על ידי לני רקנאטי ואורי שקד. בשנת 2022 נחנך משכנו החדש והמרשים של היקב, באזור מרום הגליל, כשהוא מוקף בנופים עוצמתיים ופתוחים ונמצא בקרבת חלק גדול מכרמי היקב, שממוקמים בגליל ובגולן. מרכז המבקרים היפהפה והמעוצב של היקב  נועד להיות מרכז לתרבות היין ולקולינריה גלילית, ובימים אלה, עקב מיקומו, במרחק של 6.7 ק"מ מגבול לבנון, לא יכול לקבל מבקרים וממתין לימים שקטים יותר כדי להגשים את ייעודו.

 

ליקב כרמים באזורי הגידול האיכותיים ביותר בארץ, והוא מגדל בהקפדה יתרה זנים ים תיכוניים יחודיים, כגון: פטיט סירה, מרסלאן וקריניאן, זנים מקומיים (מראווי) וכל זאת במקביל לגידול זנים בינלאומיים קלאסיים, כגון: קברנה סוביניון, סוביניון בלאן, שרדונה וזנים אחרים. הפילוסופיה הייננית של היקב מכוונת ליצירת יינות איכות מקומיים ומקוריים, בתפיסה חדשנית ויצירתית, שיבטאו בצורה הטובה ביותר את אקלים המקום, האדמה ואת שנות הבציר.

 

יקב קסטל, יד השמונה, טל’: 02-5358555 , www.castel.co.il

 

צילום: אלעד ברמי 

 

 

Life Information more +

Tourism from SNN more +