SPACE NETWORK NEWS : News

Tourism

המלצה לחופשה מענגת ומיוחדת במלון אמריקן קולוני בירושלים

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 07 16
  • 2024

אחד המלונות האהובים והמוערכים על ידי בעשורים האחרונים הוא מלון אמריקן קולוני בירושלים. מלון בוטיק היסטורי קסום ומיוחד שמציע יוקרה מודרנית, רמת שירות גבוהה ואיכותית וסטנדרטים גבוהים של אירוח, מלון עם סיפור שהוא בועה קסומה בנוף הישראלי והירושלמי.

 

משפחתי ואני התארחנו במלון אמריקן קולוני האהוב ליום של כיף בשבת האחרונה כדי לחגוג את יום הולדתי. בחרנו לבלות מספר שעות בבריכה היפיפייה ולאחריה ארוחת צהרים בגינת הפטיו במרכז המלון הקרוי קורטיארד.

 

מלון אמריקן קולוני נמצא על קו התפר בירושלים, במיקום מרכזי ונוח למערב העיר ולעיר העתיקה. הוא נבנה בשנת 1860 כארמונו של הפאשה , בית מפואר במיוחד של פחה עותמני ובמרוצת השנים הפך למלון בוטיק עם ארבעה מבנים, 92 חדרים וסוויטות מפוארות בגדלים וסוגים שונים. במלון גם מספר גינות קסומות ביניהן גן דקלים וגינת פרי וירק. יש חניה בשפע, אולמות כנסים לאירועים ורמת אבטחה גבוהה. במלון הזה, אגב, התארחו לפני ועדיין מתארחים שועי עולם, דיפלומטים, כתבים זרים, כוכבים ואישים בהם לורנס איש ערב, וינסטון צ'רצ'יל, ריצ'ארד גיר, בוב דילן והרשימה עוד ארוכה.

 

אין ספק לפיכך שבכל פעם שאני חונה בחניה ונכנס בשערי המלון אני מרגיש כאילו חזרתי מאה שנה לאחור אבל עם סטייל ויוקרה עדכנית. בועה של מקום וזמן, בניין עם סטייל ואווירה רגועה ושלווה כאילו הזמן עצר מלכת. אני גם משוגע על הארכיטקטורה הכל כך מיוחדת ומפוארת של המבנה, הקשתות, חדרי הכיפה, האבן הירושלמית, הריצוף המעודן, התקרות הגבוהות, החלונות הגדולים, המשחק בין פנים וחוץ, המרחב של השטחים הציבוריים והגינות סביב, הריהוט העתיק והמיוחד, יצירות הפסיפס הארמני האותנטי, שלל התמונות והצילומים ההיסטוריים המעטרים את קירות המלון, הנברשות, וכמובן הצמחייה המושקעת. הכל כאן מושקע, מעוצב ומוקפד עד הפרט האחרון, נקי, מרגש. תאווה ללב ולעיניים.

 

אין פלא לפיכך שמלון אמריקן קולוני מדורג במקום הראשון בטריפ אדוויזר ובעוד אתרים המדרגים אותו כאחד ממלונות היוקרה ברחבי העולם. המלון אגב הוא בבעלות שוויצרית ובשש השנים האחרונות עומד בראשו המנכ"ל השוויצרי ג'י לינדט שמסיים את תפקידו בימים אלה.

 

אחת מהפינות היפות המלון, יש אומרים הפנינה, היא בריכת השחייה הפתוחה הטבולה בירק ובפרחים. כאן תוכלו להתפנק שעות עם מגבות כחולות בצבע המים והשמים, כסאות נוח מעוצבים, שמשיות, מים קרירים, ג'קוזי ומלצרים אדיבים שיציעו לכם משקאות. צמוד לבריכה יש גם ספא, חדר כושר ומתקני כושר ובריאות. בילינו כאן בשבת קיצית ושמשית במשך מספר שעות עם תיירים ישראלים שהגיעו מהרצליה, מתל אביב ומכל רחבי הארץ, והאמינו לי, היה קשה לעזוב.

 

ההמלצה השנייה היא הצד הקולינרי. המסעדות במלון והאוכל הם פנינה בפני עצמה. שילוב של בישול מזרחי ומערבי. מנות גדולות ומושקעות בצד סלטי קיץ טעימים. גסטרונומיה משובחת. לארוחת הצהריים הזמנו את סלט הקיץ  וסלט קיסר – שניהם קלים וטעימים במיוחד כמנות ראשונות. במסגרת המנות העיקריות ומתוך שפע ומבחר בשרים משובחים, דגים, פירות ים וגם מנות צמחוניות בחרנו בקבב הטלה המצוין, את מנת האורזו עם ארטישוק ולימון ואת מנת הדג – בס ים המעולה. קינחנו בקפה ועוגה. 

 

המסעדה מצויה בפטיו של המלון הקרוי קורט יארד שגם בחודש יולי החם שומר על קרירות נעימה. הפטיו בו נוגשות אגם ארוחות הבוקר טבול בצמחיה עשירה וירוקה, עצי תות וגפנים, עם מזרקה עתיקה ויפה במרכז ומסביב ערוגות, עציצים ופרחים בשלל צבעים. הכל כאן פסטורלי, אינטימי, נינוח, בקצב הזמן האיטי. מקום עם השראה ויופי. מסעדה עם אוכל משובח ולצידה בר המציע קוקטיילים, יינות ובירות מכל רחבי העולם. תחושה של חופש ומרחב. קפיצה קטנה לחו"ל. המחירים כאן הוגנים ומאוד סבירים. נסו ותיהנו.

 

לפרטים והזמנות בטלפון:02-6279777 או באתר: https://www.americancolony.com/he

 

 


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +