SPACE NETWORK NEWS : News

Culture

ספר חדש ומרתק של דריה מעוז– מה שאינך רואה

  • By Editor יצחק רביחיא
  • 07 27
  • 2024

 

אני אוהב את ספריה של דריה מעוז ואת כתיבתה הכישרונית, הקולחת, המרתקת והסוחפת ומשום כך אני שמח כל כך כשיוצא ספר חדש שלה. 


ספרה החדש של דריה מעוז, העשירי במספר, יצא בימים אלה לאור בהוצאת יצירה עברית ונקרא מה שאינך רואה, מדובר במותחן פסיכולוגי שצולל לצדדים האפלים והמסוכנים של הנפש ומגלה שמה שאנחנו בוחרים לראות בבני הזוג שלנו, עלול להיות רחוק מהמציאות.

 

דריה מעוז היא סופרת כשרונית, אנתרופולוגית וסוציולוגית, מרצה בכירה במכללה האקדמית הדסה, החוקרת את תחומי הזוגיות וההורות וכותבת עליהם. היא בעצם התחילה את הקריירה שלה בלימודי משפטים אך התאהבה בכתיבה, בהתחלה כעיתונאית בידיעות אחרונות, שם הכרנו, ובהמשך פרסמה ספרים רבים שהיו לרבי-מכר, ובהם ספרי העיון: "זוגיות: מדריך למשתמש", "הורות ללא מסכות" ו"אמנות הזוגיות", והרומנים "הודו תאהב אותי", ו"חתול שחור". דריה היא תושבת מבשרת, נשואה ואם לשני בנים.

 

מה שאינך רואה הוא מותחן פסיכולוגי, שבמרכזו משולש רומנטי – עומר, מרצה בכיר במכללה, איימי, פרודתו -עיתונאית אובססיבית ואלימה, וקארין, חברתו הצעירה והיפה - עוזרת גננת חייכנית אך מניפולטיבית. בתחרות ביניהן על הגבר יעשו שתי הנשים הכל, גם מעשים קיצוניים.

 

הנישואים של איימי ועומר היו לא יציבים, ובשל אלימות מילולית ופיסית מצדה של איימי, הם חוו פרידות וחזרות רבות עד הפרידה הנוכחית, הארוכה מכולן. יש ביניהם עדיין קשר קרוב ואיימי תעשה הכל כדי להחזיר את בעלה הביתה ולהבריא את משפחתה שהתפרקה.

 

החברה של עומר – קארין, נראית עליזה וחמה, אך למעשה היא מאוד מחושבת – מטרתה היא לכבוש את עומר ולהביא אתו ילדים. קארין גדלה בהזנחה רגשית. יחסיה עם אנשים מונעים מאינטרסים קרים, והיא פועלת בהתאם.

 

ביד אומן מוכשרת מצליחה דריה לתאר ולנתח את המורכבות הנפשית של גיבוריה ומסייעת לקורא להבין את מניעיהן הפסיכולוגיים ואת יסודות האלימות הכבושה בהן. ספר שכיף לקרוא אותו, להתעמק בו ולהתחבר אליו. נסו ותיהנו.

 

Life Information more +

Tourism from SNN more +