SPACE NETWORK NEWS : News

Culture

פסטיבל אבו גוש חוזר השנה לכנסיה המשופצת בקרית יערים בחול המועד סוכות

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 10 06
  • 2024

פסטיבל המוזיקה הוותיק המתקיים למעלה מ 65 שנה, חוזר לאחר הפסקה לכנסייה המשופצת בקריית יערים ויתקיים השנה בחול המועד סוכות באבו-גוש ובמרכז רבין בתל אביב 19-22 באוקטובר 2024.

 

תכנית הפסטיבל שאני כה אוהב וגאה להציג עשירה ומגוונת וכוללת מוזיקה עתיקה וחדשה, מוזיקת עולם ממגוון תרבויות. הפסטיבל מציע השנה מסע עשיר בצלילים וניחוחות אקזוטיים שמטשטשים את הגבול שבין הקלאסי לעכשווי ומתקיים באתרים ייחודיים ובאוויר הפתוח.

 

הפסטיבל, בניהולם של עמית טיפנברון, אלון הררי ויעלה אביטל,  מציע השנה בכנסיה קונצרטים חגיגיים כמיטב מסורת הפסטיבל, ובמרכז רבין שילוב של קונצרטים במסורת הקלאסית והפקות ייחודיות הכוללות מחווה למלחין מיקיס תיאודורקיס, קונצרט ג'אז עם גיא מינטוס המוקדש לענק החצוצרה דיוק אלינגטון, אנסמבל טרמולו בהרכב מורחב עם האש הלטינית, מיסה טנגו עם כוכב הבנדוניאון מאיטליה מריו-סטפנו, תזמורת כלי הפריטה הישראלית עם יצירות מרגשות מסרטים ומחזות זמר, הרקוויאם הגרמני של ברהמס, ערב קנטטות של באך עם הבארוקדה, תהילים מאת מנדלסון וברנשטיין, טברנה יוונית, מוזיקה ברזילאית עם אליזט וערב ענקי הג'אז עם דבורה בנאסולי הנפלאה. באולם הקטן יתקיימו מופעים קאמריים אינטימיים, ברחבי מרכז רבין נקיים פסטיבל בוקר מוזיקלי במחיר מוזל ובמרפסת המרכז יתקיימו מופעים ללא תשלום.

 

עמית טיפנברון, המנהל המוזיקלי של הפסטיבל מסר כי אירוע הפתיחה של פסטיבל אבו גוש יתקיים בכנסיה המשופצת בקריית יערים. שני קונצרטים נפלאים בשבת ה 19 באוקטובר.

 

הקונצרט הראשון יוקדש ליצירות הגלוריה של ויואלדי והמגניפיקט של פרגולזי בניצוחה של הגב' חנה צור עם המקהלה הקאמרית ר"ג וסולנים. הקונצרט השני "משיח" מאת הנדל בניצוחו של המאסטרו אנדרס מוסטונן עם מקהלת שחר. בשני הקונצרטים תנגן תזמורת בארוקדה המופלאה.

 

פסטיבל אבו גוש למוסיקה קלאסית, אתנית וג'אז, הוא מוותיקי הפסטיבלים למוזיקה בישראל שהחל כבר בשנת 1957 ביוזמתו של זיגי שטדרמן ונפתח מחדש בשנות ה90 על ידי המפיק גרשון כהן. הפסטיבל התפתח עם השנים כשייחודיותו היא אווירה פתוחה, חדשנית ומרעננת מחוץ לאולמות הקונצרטים המסורתיים, במקומות עם אקוסטיקה ייחודית. הפסטיבל מציע תכנית עשירה ומגוונת הכוללת מוזיקה עתיקה וחדשה ומוזיקת עולם מתרבויות שונות, לעיתים בשילוב עם תנועה, תוך הדגשת האותנטיות ואיכות ביצוע ללא פשרות.

 

המופעים מציעים מסע עשיר בצלילים וניחוחות אקזוטיים המטשטשים את הגבול שבין הקלאסי לעכשווי. כך למשל  "מיסה טנגו", יצירה שנוצרה בהשראת הטנגו הארגנטינאי המסורתי ובהשפעת הטנגו החדש של אסטור פיאצולה, בביצועם של מריו סטפנו פטרודרכי- נגן הבנדונאון האיטלקי חמישיית "טוקטנגו", זמרת הסופרן ענבל בריל ומקהלת "שחר" בניצוחה של גילה בריל.

 

עוד בפסטיבל מופע שכולו דיסני"- מופע לכל המשפחה, "הקול של יוון: מחווה למיקיס תאודורקיס" , טריו גיא מינטוס, זמרות ג'אז חצוצרן וסקסופוניסט יבצעו את "ממלכת הלילה של הדוכס מאלינגטון", "האש הלטינית" - מוזיקה ספרדית עם נגיעות של מוזיקה ברזילאית וישראלית, "הנשמה הצ'כית" - קונצרט שמוקדש ליצירותיו של דבוז'אק  ו"סיפור הפרברים" - יצירות מסרטים ומחזות זמר אהובים וקונצרטים ווקאליים נוספים באולם הגדול. נסו ותיהנו.

 

לרכישת כרטיסים: https://did.li/CZRCN <https://did.li/CZRCN>

 

לתוכנית הפסטיבל: https://did.li/AzNTY <https://did.li/AzNTY>

 

קרדיט צלם, טל שחר 

 

 

 


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +