SPACE NETWORK NEWS : News

Culture

פסטיבל "מכשפות?" בימק"א ירושלים - הערב מוצרט: ילדת הפלא, גילי לופטוס על פסנתר פטישים, יום ג' 17.9.24 בשעה 20:00 | ירושלים – האולם הקאמרי, ימקא הבינלאומית

  • By Editorיצחק רביחיא
  • 09 17
  • 2024

פסטיבל "מכשפות?" בביצוע תזמורת הבארוק ירושלים יתקיים באולם ימק"א במהלך ארבעה ימים בתאריכים 16-19 בספטמבר 2024 ויביא לבמות בירושלים קונצרטים ואירועים שיתנו ביטוי ליצירה נשית שדוכאה במשך מאות שנים. הפסטיבל יוקדש לייצוג המגוון שנשים זכו וזוכות לו במוזיקה במהלך השנים.

 

הערב יתקיים אירוע מיוחד שכותרתו מוצרט: ילדת הפלא, גילי לופטוס (קנדה ישראל) – פסנתר פטישים, יום ג' 17.9.24 בשעה 20:00 | ירושלים – האולם הקאמרי, ימקא הבינלאומית


הפסנתרנית גילי לופטוס (קנדה-ישראל) ברסיטל שיבוצע על פסנתר פטישים ובוחן את המוסיקה של מוצרט דרך נקודת המבט של אחות הבכורה וכן של נשים נוספות בחייו. דרך המוסיקה שהלחין בהשראתן, ובליווי קריאה ממכתבים ומקטעי עיתונות מהתקופה, נכיר את עולמה הפנימי והעשיר של ילדת הפלא מריה אנה מוצרט (נאנרל) — אחותו הבכורה של וולפגנג אמדאוס, שתרה עימו בצעירותם את אירופה. גם נפגוש את מריה אנה — אימם האהובה של המוצרטים, אותה סעדו על ערש דווי, וכן את הזמרות אשר הפיחו רוח חיים באופרות אותן כתב. לופטוס, המתמחה בנגינה על פסנתר מוקדם, תציג את המוסיקה של מוצרט באור חדש ומרתק, באווירה השואבת השראה מאותם סלונים מוסיקליים אותם ביקרו שני ילדי הפלא - המפורסמים ביותר בתולדות המוסיקה המערבית.

 

פסטיבל מכשפות? (הסימן שאלה במקור ) יביא לבמה יצירות של נשים יוצרות שהושתקו במהלך הדורות ויצירות על נשים אמיתיות, מיתיות, תנ"כיות. השם "מכשפות?" מעיד על הביטוי שלו זכו נשים שהלחינו יצירות קלאסיות בזמנו, בתפקיד שהוגדר המיועד לגברים. נשים שנחשדו בהלחנה ובכתיבה סומנו כמכשפות, וחלקן אף הועלו על המוקד.

הפסטיבל, כמדי שנה, יתקיים בירושלים, מנוהל, מופק ומבוצע על ידי תזמורת הבארוק ירושלים, ויכלול כשישה קונצרטים, מופעי חוצות ויריד אמניות ירושלמיות.

 

בין המשתתפים בפסטיבל יהיו הכנרת והמנצחת סוזן שולץ מאוסטריה, הזמרים תום בן ישי, נדז'דה גאידוקובה, יואב איילון, הפסנתרנית גילי לופטוס, אנסמבל נארי ואנסמבל לילך, הזמרות נטע שפיגל, עמית פישביין, לילה מזל יינישן, נועה שמר, תזמורת הבארוק ירושלים וסולני התזמורת ואמנים נוספים.

 

16-19 בספטמבר 2024, ימקא ירושלים ואתרים נוספים. שניים מהקונצרטים יתקיימו גם במוזיאון תל אביב.

 

פרטים נוספים באתר תזמורת הבארוק ירושלים https://jbo.co.il/

 


 

Life Information more +

Tourism from SNN more +